Struktura organizacyjna
Organizacja szkoły
§ 1
- Struktura organizacyjna szkoły obejmuje:
- klasy I-VIII szkoły podstawowej
- Podstawowymi formami działalności dydaktyczno – wychowawczej szkoły są:
- obowiązkowe zajęcia edukacyjne, do których zalicza się zajęcia edukacyjne z zakresu kształcenia ogólnego
- bdodatkowe zajęcia edukacyjne:
- zajęcia rewalidacyjne dla uczniów z niepełnosprawnością,
- zajęcia prowadzone w ramach pomocy psychologiczno – pedagogicznej,
- zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów,
- zajęcia wspomagające
- zajęcia z języka obcego nowożytnego innego niż język obcy nowożytny nauczany w ramach obowiązkowych zajęć edukacyjnych.
- Dodatkowe zajęcia edukacyjne organizuje dyrektor szkoły za zgodą organu prowadzącego szkołę i po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej i rady rodziców.
- Podstawową formą pracy szkoły są zajęcia dydaktyczne i wychowawcze prowadzone w systemie zintegrowanym i klasowo-lekcyjnym.
- Godzina lekcyjna trwa 45 minut.
- Czas trwania poszczególnych zajęć w klasach I-III ustala nauczyciel prowadzący te zajęcia, zachowując ogólny tygodniowy czas zajęć.
- Podstawową jednostką organizacyjną szkoły jest oddział.
- Liczba uczniów w oddziale ustalana jest na podstawie odrębnych przepisów. Przy podziale na oddziały decyduje liczba uczniów z obwodu ustalonego dla szkoły oraz możliwości lokalowe bazy.
- Podział na grupy jest obowiązkowy na zajęciach z języka obcego i informatyki, w oddziałach liczących powyżej 24 uczniów. W klasach I-III zajęcia z języka obcego prowadzone są bez podziału na grupy. W przypadku oddziałów liczących na zajęciach mniej niż 24 uczniów podziału na grupy można dokonać za zgodą organu prowadzącego.
- Zajęcia z wychowania fizycznego prowadzone są w klasach IV-VIII i w klasach gimnazjalnych w grupach liczących do 26 uczniów.
§ 2
- Szczegółową organizację nauczania, wychowania i opieki w danym roku szkolnym określa arkusz organizacyjny szkoły opracowany przez dyrektora szkoły z uwzględnieniem szkolnego planu nauczania do 30 kwietnia każdego roku. Arkusz organizacyjny szkoły zatwierdza organ prowadzący szkołę do dnia 31 maja danego roku, po zaopiniowaniu go przez organ sprawujący nadzór pedagogiczny.
- W arkuszu organizacyjnym szkoły zamieszcza się w szczególności liczbę pracowników szkoły oraz ogólną liczbę godzin zajęć edukacyjnych finansowanych ze środków przydzielonych przez organ prowadzący szkołę. W arkuszu organizacyjnym szkoły zamieszcza się:
- liczbę pracowników szkoły (etaty pedagogiczne i etaty administracji i obsługi) w tym urlopy zdrowotne, oddelegowania do pracy w związkach zawodowych, uzupełniające etaty w szkole i w innej placówce,
- liczbę stanowisk kierowniczych,
- ogólną liczbę godzin zajęć edukacyjnych finansowanych ze środków przydzielonych przez organ prowadzący szkołę,
- liczbę godzin zajęć prowadzonych przez poszczególnych nauczycieli,
- liczbę uczniów (w tym z orzeczeniami poradni psychologiczno-pedagogicznej),
- liczbę oddziałów (w tym sportowych, integracyjnych, dwujęzycznych itd.).
- na podstawie zatwierdzonego arkusza organizacji dyrektor szkoły ustala tygodniowy rozkład zajęć, określający organizację zajęć edukacyjnych (przydziały)
- Na podstawie zatwierdzonego arkusza organizacji szkoły dyrektor ustala tygodniowy rozkład wszystkich zajęć z uwzględnieniem zasad ochrony zdrowia i higieny pracy.
- Po uzgodnieniu z organem prowadzącym szkołę w przypadku, gdy placówka liczyć będzie przynajmniej 12 oddziałów można utworzyć stanowisko wicedyrektora.
- Terminy rozpoczynania i kończenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych, przerw świątecznych oraz ferii zimowych i letnich określają przepisy w sprawie organizacji roku szkolnego.
§ 3
- Dla uczniów mających trudności w nauce organizuje się zajęcia wspomagające, specjalistyczne oraz inne zajęcia wspomagające rozwój dzieci i młodzieży z zaburzeniami rozwojowymi.
- Uczniom klas I-VIII i gimnazjum zapewnia się możliwość korzystania z zajęć pozalekcyjnych w ramach posiadanych środków.
- Kształceniem specjalnym lub integracyjnym na terenie szkoły obejmuje się dzieci posiadające orzeczenie Publicznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej o potrzebie takiego kształcenia, jeśli nie realizują one obowiązku szkolnego w placówce specjalnej.
- Indywidualnym nauczaniem obejmuje się dzieci, których stan zdrowia uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do szkoły. Podstawą do zorganizowania nauki w formie nauczania indywidualnego jest orzeczenie Publicznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej.
§ 4
- Do realizacji celów statutowych szkoła zapewnia możliwość korzystania z biblioteki szkolnej.
- Biblioteka szkolna służy realizacji programów nauczania i wychowania, edukacji kulturalnej i informacyjnej dzieci i młodzieży oraz kształceniu i doskonaleniu nauczycieli.
- Z biblioteki mogą korzystać:
- uczniowie,
- nauczyciele i inni pracownicy szkoły,
- rodzice,
- inne osoby – za zgodą dyrektora.
- Status użytkownika biblioteki potwierdza karta biblioteczna.
- W bibliotece znajduje się stanowisko komputerowe z dostępem do Internetu dostępne dla użytkowników biblioteki.
- Biblioteka umożliwia czytelnikom korzystanie z księgozbioru w kąciku czytelniczym.
- Biblioteka szkolna ściśle współpracuje z Gminną Biblioteką Publiczną, przeprowadzając akcje, konkursy i przedsięwzięcia mające na celu upowszechnianie i promowanie literatury oraz czytelnictwa.
- Ewidencję użytkowników prowadzi nauczyciel bibliotekarz.
- Do zakresu działania nauczyciela bibliotekarza w szczególności należy:
- opieka nad zbiorami biblioteki,
- aktywne udostępnianie zbiorów czytelnikom,
- działanie na rzecz popularyzacji biblioteki i czytelnictwa wśród uczniów.
- Godziny pracy biblioteki ustala dyrektor, dostosowując je do tygodniowego rozkładu zajęć w szczególności w sposób umożliwiający dostęp do jej zbiorów podczas zajęć lekcyjnych i po ich zakończeniu.
- Szczegółowe zasady korzystania z biblioteki określa Regulamin Biblioteki Szkolnej.
§ 5
- Pozalekcyjną formą wychowawczo-opiekuńczą działalności szkoły jest świetlica.
- Dla uczniów, którzy muszą dłużej przebywać w szkole ze względu na czas pracy ich rodziców lub organizację dojazdu do szkoły, organizuje się opiekę świetlicową.
- Świetlica sprawuje opiekę również w czasie lekcji nad uczniami danej klasy podczas usprawiedliwionej nieobecności nauczyciela.
- Korzystanie ze świetlicy jest nieodpłatne.
- Świetlica jest czynna zgodnie z harmonogramem ustalonym przez dyrektora szkoły.
- Pryz świetlicy szkolnej działa kuchnia, w której zatrudniona jest wykwalifikowana kadra przygotowująca obiady dla uczniów naszej szkoły.
- Odpłatność za obiady rodzice przekazują upoważnionej osobie w terminie do 10 każdego miesiąca.
- Szczegółowe zasady funkcjonowania świetlicy szkolnej określa Regulamin Świetlicy Szkolnej.
§ 6
- W szkole działają zespoły przedmiotowe, w skład których wchodzą nauczyciele uczący tych samych lub pokrewnych przedmiotów.
- W szkole funkcjonują zespoły przedmiotowe:
- edukacji wczesnoszkolnej,
- zespół humanistyczny,
- zespół przedmiotów ścisłych,
- zespół wychowawczo-opiekuńczy,
- zespół języków obcych.
- Zespoły opracowują plany pracy wspomagające proces dydaktyczny i wychowawczy. Plany te przyjmuje do realizacji dyrektor szkoły w każdym roku szkolnym.
- Celem zespołów jest:
- opracowanie szczegółowych kryteriów oceniania
- organizacja wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego,
- wspólne opiniowanie przygotowanych w szkole programów autorskich i innowacji, doskonalenie metod nauczania i wychowywania,
- opracowywanie ciekawych metod pracy ze zwróceniem szczególnej uwagi na metody aktywne
- w szkole autorskich i eksperymentalnych programów nauczania i wychowania,
- doskonalenie metod nauczania i wychowywania,
- aktualizacja treści programowych,
- organizacja wzorcowych zajęć dydaktyczno – wychowawczych,
- rozwiązywanie bieżących problemów edukacyjnych.
- Zespoły działają w oparciu o roczny plan pracy zespołu, zaopiniowany przez dyrektora szkoły.
- Podsumowanie pracy zespołów odbywa się co roku na konferencji końcoworocznej.
- Dyrektor szkoły może tworzyć zespoły problemowo – zadaniowe.
§ 7
- Szkoła posiada następujące pomieszczenia:
- gabinety przedmiotowe i klasopracownie, które mogą być wykorzystane w celu realizacji zajęć pozalekcyjnych,
- pokój nauczycielski,
- 2 sale gimnastyczne,
- 3 przebieralnie,
- świetlica ze stołówką szkolną,
- biblioteka z czytelnią,
- gabinet lekarski i 2 gabinety pedagoga szkolnego,
- archiwum, w którym przechowywana jest dokumentacja kadrowa, finansowa i administracyjna szkoły oraz dokumentacja procesu dydaktycznego.
- pomieszczenia dla pracowników administracji i obsługi,
- szatnia, w której każdy uczeń posiada szafkę, każdy uczeń może zamknąć swoją szafkę, pozostawiając zapasowy kluczyk u woźnej, w przypadku zgubienia kluczyka, uczeń zobowiązany jest na własny koszt dorobić klucz. Za odzież i rzeczy pozostawione w szatni szkoła nie bierze odpowiedzialności finansowej,
- salę ping-pongową,
- sklepik szkolny,
- gabinet dyrektora z sekretariatem i gabinet wicedyrektora
- dyżurkę.
§ 8
- Szkoła organizuje i realizuje wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego
- Wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego określa działania podejmowane w szkole w celu wspomagania uczniów w podejmowaniu decyzji edukacyjnych i zawodowych
- Koordynatorem WSDZ jest doradca zawodowy.
- Realizatorami działań WSDZ są wyznaczani przez dyrektora szkoły pedagog szkolny, nauczyciele przedmiotu, wychowawcy, doradca zawodowy.
- W ramach WSDZ organizowane są zajęcia z zakresu doradztwa zawodowego związane z wyborem kierunku kształcenia i zawodu
- Zajęcia z zakresu doradztwa zawodowego są realizowane w oparciu o program przygotowany przez nauczyciela realizującego te zajęciai dopuszczony do użytku przez dyrektora szkoły, po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej
- Zajęcia związane z wyborem kierunku kształcenia i zawodu oraz planowaniem kształcenia i kariery zawodowej organizuje się w celu wspomagania uczniów w podejmowaniu decyzji edukacyjnych i zawodowych, przy wykorzystaniu aktywnych metod pracy.
- Do zadań doradcy zawodowego należy w szczególności:
- diagnozowanie zapotrzebowania uczniów na informacje edukacyjne i zawodowe oraz pomoc w planowaniu kształcenia i kariery zawodowej;
- gromadzenie, aktualizacja i udostępnianie informacji edukacyjnych i zawodowych właściwych dla danego poziomu kształcenia;
- prowadzenie zajęć związanych z wyborem kierunku kształcenia i zawodu oraz planowaniem kształcenia kariery zawodowej;
- koordynowanie działalności informacyjno-doradczej prowadzonej przez szkołę;
- współpraca z innymi nauczycielami w tworzeniu i zapewnieniu ciągłości działań w zakresie doradztwa edukacyjno-zawodowego;
- wspieranie nauczycieli, wychowawców i innych specjalistów w udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Informacja wytworzona przez:
Marek Zawadzki , w dniu: 02‑02‑2020 07:51:10
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Marek Zawadzki
email: poczta@sp1-mierzecice.pl tel.:admin , w dniu: 02‑02‑2020 07:51:10
email: poczta@sp1-mierzecice.pl tel.:admin , w dniu: 02‑02‑2020 07:51:10
Data ostatniej aktualizacji:
02‑02‑2020 08:17:06
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. | Rodzaj zmiany | article-history-date-create | Wytworzono przez | Wprowadzono przez | Akcje |
---|